Saturnus staat stationair in Vissen, om weer direct te keren na een verinnerlijking van zo'n vijf maanden waarbij we vooral aandacht mochten geven aan ons innerlijke fundament.
Dat in combinatie met de vaste aarde energie van Stier en de volle maan in aspect met Uranus, vertelt:
voor een heel lange tijd verandert er niets, tot alles verandert.
We bevinden ons net voor dat kantelpunt, terwijl we collectief oud zeer lossen en dat vraagt veel, ook in de fysieke laag. Ons lichaam toont waar nog blokkades zijn bij het integreren van de nieuwe frequenties. We kunnen de zindering voelen die voorafgaat aan nieuw daglicht, aan nieuw leven. Alles verandert met het water dat onder de brug passeert en meeneemt wat niet langer dient. Diep in de modder zaten altijd al de bollen van de waterlelies, vol inspiratie en liefde, wachtend op het juiste moment om zich te tonen daar waar ze ten volle gewaardeerd worden, gezien en gehoord, gevierd, daar waar ze welkom zijn en thuis horen.
Stier wil van alles zeker zijn alvorens een eerste stap te zetten, maar Uranus spoort aan tot organische groei, zoals de natuur zichzelf uitbreidt en op onverwachte plekken tot bloei komt.
Deze volle maan activeert de emotionele transformatie vanuit de aardse, vrouwelijke energie. Met de zon in Schorpioen blijft deze tijd van het jaar een gevoelige periode die pijnlijke plekken kan oproepen. We leren te koesteren met liefde, zorg, aandacht en mededogen voor de delen die nog kwetsbaar en gewond voelen in onszelf en bij de ander. Het erkennen van wat er ook opkomt, stelt je in staat om het vrij te laten.
Wat tweelingzielen betreft, voelen zij na intense processen opnieuw de energie van de onderliggende union die er altijd al was, net als de bloembollen. Ik deel een tekst die ik tijdens een magische avond doorkreeg en noteerde passend bij de energie van de volle maan vandaag:
"Eens de emperor en empress verenigd zijn, belichaamd door tweelingzielen, zullen ze opnieuw in de aarde verankeren en zullen andere vormen van architectuur ontstaan die de hoge frequenties dragen van pyramiden en andere oude, sacrale bouwwerken. Ze zullen gebaseerd zijn op de heilige geometrie die inherent in de natuur aanwezig is, denk maar aan de levensbloem, de lotus, de roos, de zonnebloem, de lelie.
De symbolen die doorheen stromingen in de kunstgeschiedenis doorbraken kenden, zoals in het impressionisme en de Art Nouveau, zullen opnieuw door ons heen leven. Dat betekent dat er naast het belang van groen en open ruimte ook een verademing komt dankzij een futuristische, bezielde, totaal vernieuwd en tegelijk heropgeleefde manier van bouwen. Alles is een herinnering aan iets wat in onze cellen van bij het begin aanwezig is.
Het gebouw zal een versterking zijn voor ons in plaats van een verzwakking. Dat is de reden waarom veel gevoelige en hoogfrequente zielen uit steden wegtrekken of steden helpen transformeren tot andere en meer levensvatbare vormen.
Het gaat allemaal om het evenwicht: de perfecte balans tussen het vloeiende, sensuele, organische vrouwelijke en het statige, berekenbare, gedetailleerd en weloverwogen mannelijke.
We spreken over gebouwen uit materialen die de codes van de natuur nog in zich dragen en niet artificieel zijn, maar ons weerspiegelen in onze puurste oerbeginselen. Wanneer we ze binnentreden zullen ze andere tijdlijnen in ons wakker maken, waarbij we ons het Egypte en Atlantis zullen herinneren, het gouden en blauwe licht."
Uranus zal in juli 2025 de oversteek maken van Stier naar Tweelingen en vanuit de aarde zal er vernieuwing in de lucht ontstaan. Vanuit de materie, in de kennis en het etherische.
Vanuit de wortel in de richting van de vogels, naar hun voorbeeld.
Het oude raam zal krakend open en dicht slaan en oude verf zal blijvend afbladeren, als een vleugel die veren verliest in de nacht.
In het midden van de brug zullen we staan, hand in hand.
Omdat we niet alleen zwanen zijn, maar ook waterlelies.
Omdat we gekomen zijn om schoonheid te belichamen.
Omdat we gekomen zijn om de oorspronkelijke tuin te leven.
'The garden reconciles human art and wild nature, hard work and deep pleasure, spiritual practice and the material world. It is a magical place because it is not divided.'
Claude Monet, Bridge over a Pond of Water Lilies, 1899
Comments